

Els Comuns compromesos amb el lleure educatiu d'estiu
El Ple aprova una proposta per avançar en la universalització del lleure d’estiu com una mesura per reduir les desigualtats i fomentar la cohesió social
Redacció
27/06/2025
L’educació no reglada més enllà de l’escola és un element clau pel desenvolupament personal i la inclusió social dels nens i les nenes. A Catalunya, els moviments d’educació en el lleure tenen un rol important en aquest desenvolupament i en la construcció d’una visió integral de l’educació.
Les vacances escolars d’estiu representen una oportunitat per descansar, jugar, créixer, explorar i gaudir del temps lliure, però també poden esdevenir un període d’aïllament, inactivitat o malnutrició en aquells casos que no tenen accés a activitats de lleure educatiu, bàsicament per no disposar de recursos suficients o d’un acompanyament familiar segur. Aquesta situació afecta de manera particular les i els infants en situació de pobresa o exclusió social, agreujant les desigualtats socials i educatives existents, i és igualment crítica per a la infància amb diversitat funcional.
La proposta de Guíxols des del Carrer – En Comú Podem que ha estat aprovada pel Ple planteja, entre altres qüestions:
-Treballar per garantir que tots els nens i nenes, infants de la ciutat, gaudeixin indistintament de la seva condició social i/o econòmica, d’un mínim de dues setmanes d’activitats educatives de lleure d’estiu.
-Estudiar possibles ampliacions del sistema d’ajudes municipals amb l’objectiu de garantir un major accés i garantir que en cap cas el preu sigui un impediment pel nen o la nena.
-Corregir el que està passant, i ha passat en els darrers anys, quan durant els mesos de juliol i agost hi han hagut dies laborables sense prestació del servei municipal de lleure educatiu.
-I, finalment, promoure la col·laboració i coordinació entre escoles, entitats del lleure, serveis municipals i equipaments culturals i esportius de la ciutat per fer arribar l’oferta a tota la població i reforçar l’enfocament comunitari.
Les vacances escolars d’estiu representen una oportunitat per descansar, jugar, créixer, explorar i gaudir del temps lliure, però també poden esdevenir un període d’aïllament, inactivitat o malnutrició en aquells casos que no tenen accés a activitats de lleure educatiu, bàsicament per no disposar de recursos suficients o d’un acompanyament familiar segur. Aquesta situació afecta de manera particular les i els infants en situació de pobresa o exclusió social, agreujant les desigualtats socials i educatives existents, i és igualment crítica per a la infància amb diversitat funcional.
La proposta de Guíxols des del Carrer – En Comú Podem que ha estat aprovada pel Ple planteja, entre altres qüestions:
-Treballar per garantir que tots els nens i nenes, infants de la ciutat, gaudeixin indistintament de la seva condició social i/o econòmica, d’un mínim de dues setmanes d’activitats educatives de lleure d’estiu.
-Estudiar possibles ampliacions del sistema d’ajudes municipals amb l’objectiu de garantir un major accés i garantir que en cap cas el preu sigui un impediment pel nen o la nena.
-Corregir el que està passant, i ha passat en els darrers anys, quan durant els mesos de juliol i agost hi han hagut dies laborables sense prestació del servei municipal de lleure educatiu.
-I, finalment, promoure la col·laboració i coordinació entre escoles, entitats del lleure, serveis municipals i equipaments culturals i esportius de la ciutat per fer arribar l’oferta a tota la població i reforçar l’enfocament comunitari.
Vols enviar un avís o incidència?
Si tens alguna cosa per explicar, denunciar o suggerir. Envia la teva incidència.